Translate


måndag 9 februari 2009

Kungen av ångest!!

Räddades ur rökfylld lägenhet

BUA En granne på Syrenvägen i Bua blev orolig då brandvarnaren i en lägenhet tjöt avbrutet vid halv åttatiden i morse.
Då denne ringde på öppnade inte lägenhetsinnehavaren dörren och grannen larmade därför räddningstjänsten.Då Bua deltidsbrandkår kom till platsen var lägenheten rökfylld. Brandmännen tog sig in genom ett fönster och tog snabbt ut lägenhetsinnehavaren på balkongen. Röken kom från en torrkokande kastrull i köket.

LENA BERGLUND


Trotts denna ångest har jag fått tillåtelse utav Mr:Perre att blogga om de...


Jag och Emma hjälper Perre med att flytta lite innan vi åker hem till Västmanland. Fan detta blir ju nice säger ja te Perre och nu förväntar vi oss en inflyttningsfest! Sen åker vi upp te Emmas hemtrakter och tar de lugnt. Jag går in på nätet och kollar på hn och ser detta, tänker mest på att jag har missat ett larm som jag hade velat vara med på.
Senare på kvällen ringer en ångestfull person och berättar att han har haft besök av mina kollegor, jag tänker mest på vem fan har nu vart på fest hemma hos Perre! då slår de mig....Fan e de dig dem har fått bära ut? JA svarar Perre me klumpen i halsen..Hur mår du då? Bara bra fast har ångest som fan och minnesluckor. haha jag kan fan inte sluta skratta, tänk om jag hade vart där då hade jag gett dig mun mot mun! Han fattar hur illa detta kunde sluta och är lite tyst!

Detta var Perres första dag i sin nya lägenhet, han hade tänkt att ta de lugnt men de slutade med en rejäl fylla och när man är full vill man ju ha nattamat,vilket Perre fick för sig att göra när han va hemma nångång på morgonen men somnade ifrån den! Bättre start i de nya boendet kan man nog inte få! nu vet ju alla vart Perre bor iaf...

Men de viktigaste är ju ändå att han mår bra och att lägenheten inte blev förstörd, så tacka din granne Perre. Och klaga på brandvarnaren oxå ..haha säg att du måste ha en som klarar av att väcka de döda!!!!

Inga kommentarer: