Translate


tisdag 24 februari 2009

Äntligen....

Här betalar man stolt ur egen ficka A-kassa varje år för att om man nångång blir utan jobb ska kunna klara sig med deras hjälp, känns ju tryggt...I HELVETE heller! Nu har jag stämplat sen vecka 50 och inte först förrän nu får ja pengar utav A-kassan .

Hade jag inte haft en så snäll käring och 2 st underbara föräldrar så hade jag fått börja som i Väröbacka för att överleva! Vilket säkert någon person hade uppskattat.

Eftersom jag jobbar som deltidsbrandman så har dom inte vetat hur dom ska göra med mitt fall...och eftersom jag är deltidare och är låst i Värö är jag inte till arbetsmarknadensförfogande och ska då inte kunna få ut nån A-kassa. Men om chefen skriver på ett papper som innebär att om dom hittar ett jobb åt mig ska jag samma dag bli fri från min anställning som brandman...annars får du säga upp dig!! Chefen va snäll och skrev på eftersom jag sa att den 16e mars börjar jag jobba igen på mitt ordinarie jobb.

Men trotts att alla papper som dom har krävt utav mig kommit in till dom och som är korrekta kunde dom fortfarande inte ge mig pengar på grund utav deltids jobbet!!


Nu va jag riktigt trött på skiten och ringde ner A-kassan och sade:

:Jag har fortfarande inte fått mina pengar .
:Nä vi jobbar me ditt fall
:Ni har fått in allt ni krävt utav mig och alla papper är korrekta
:Ja
: Hur länge ska detta ta??
: De kan ja inte svara på utan som sakt dom jobbar på de
:Jag har ju för helvete stämplat nu sen vecka 50!!
: mm
: Jag kan ju lika gärna gå ur A-kassan
: Men då får du ju inga pengar
: Nä ser du nån skillnad??? Jag börjar jobba nu i mars igen trodde jag skulle få lite pengar den korta tiden som jag är hemma. Jag har fan ingen lust att betala pengar te okunnig personal som inte vet hur dom ska göra när alla jävla papper ni kräver finns i era händer...
: Nu tar vi de lugnt
:I helvete heller
: Jag tar ditt nr så hör jag av mig till dig så hoppas jag på en lösning!
:ja

Senare under min underbara middag på sibylla ringer A-kassan och säger att dom är färdiga med mitt fall! men inbetalningen blir sen, men ska göra ett undantag och ber mig faxa konto nr så dom snabbt kan sätta in pengar ....

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis! Så ska dom tas! :P